Остання редакція: 2017-06-25
Тези доповіді
У сучасних умовах необхідною умовою функціонування підприємства є його конкурентоспроможність. Нестабільна ситуація в країні вплинула на спад обсягів виробництва та реалізації продукції. А отже проблема управління збутовою діяльністю на даний момент є досить актуальною. При дослідженні факторів впливу на збут продукції ми стикаємося з різними підходами.
Можемо сказати, що на збут продукції впливають такі ключові фактори:
- Положення підприємства на ринку, сюди відноситься імідж підприємства; кошти, які підприємство припускають виділити для проведення збутових заходів; загальна структура номенклатури продукції.
- Сезонна динаміка продаж, тобто як змінюється об’єм збуту в залежності від пори року. Для сільського господарства це дуже важливий фактор.
- Ціноутворення. Вибір ціни є важливим фактором конкурентоспроможності та фінансової стабільності підприємства.
- Клієнти – прямі покупці чи дилери,посередники.
- Персонал – якість підготовки менеджерів відділу збуту, маркетингу.
- Оподаткування функцію регулювання взаємовідносин держави з підприємством виконують податки. Оподаткування сільськогосподарських підприємств має базуватися на пільгових умовах.
- Фактори ринку: загальна місткість ринку, тип ринку (який розвивається, стабільний й ін.);число посередників у процесі руху товарів від виробника до споживача.
- Рівень реклами та інших заходів по стимулюванню збуту. Товар, що відомий на ринку, має більше шансів попасти до кінцевого споживача.
- Вплив конкуренції. Недооцінювання присутності на ринку аналогічної продукції інших підприємств призводить до зменшення обсягів продажу, а інколи до втрати ринку збуту продукції.
- Якість продукції.
- Умови й порядок оплати, гнучкість при виборі форм оплати.
- Логістика поставок. Вибір умов порядку поставок досить великий, починаючи від того, що клієнт сам забирає продукцію і закінчуючи добре організованими поставками з використанням оптимальних транспортних схем.
При дослідженні факторів впливу на збут продукції ми стикаємося з різними підходами, а отже це не повний перелік.
Даний список можна уточнювати, нами було не названо ще такі фактори як: міжнародні, політичні, соціальні, технічні, юридичні, галузеві, демографічні, рівень економічної культури, зв’язки з підрозділами підприємства, маркетингова стратегія та інші внутрішні фактори управління.
Для збутової діяльності необхідно збирати різноманітну інформацію щодо зовнішніх та внутрішніх факторів розвитку ринку та попиту на продукцію. Дані фактори необхідно визначати при плануванні для того щоб визначити можливий вплив на майбутню збутову політику. Також дані фактори можна використовувати при аналізі минулого періоду, щоб визначити причини падіння чи зростання збуту.
Таким чином визначивши фактори, що впливають на збутову діяльність можемо отримати загальну динаміку продаж з врахуванням зовнішніх та внутрішніх чинників.
Сучасний ринок вимагає від виробників споживчих товарів ефективно та раціонально здійснювати збут своєї продукції.