Наукові конференції України, IV Міжнародна нпк молодих вчених "Селекція, генетика та технології вирощування сільськогосподарських культур"

Розмір шрифту: 
Напрями підвищення конкурентоспроможності продукції садівництва
Г. В. Панасенко

Остання редакція: 2017-07-16

Тези доповіді


В Інституті помології ім. Л. П. Симиренка НААН проводяться дослідження, направлені на розробку заходів з підвищення конкурентоспроможності плодоягідної продукції. У зв’язку з підписанням Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом і розширенням можливостей експорту продукції садівництва в європейські країни актуальність таких досліджень зростає.

Конкурентоспроможність продукції садівництва є головною умовою конкурентоспроможності садівницьких підприємств на ринку і основою прибутковості їх діяльності. У 2014 році сільськогосподарськими підприємствами України одержано 1123,4 млн. грн. прибутку від реалізації плодів і 12,0 млн. грн. – від реалізації ягід. Рівень рентабельності виробництва плодів і ягід у сільськогосподарських підприємствах становив 65,8 %. Ці показники досягнуті при середній урожайності насаджень 53,7 ц/га. Дослідження показують, що при дотриманні необхідних технологічних прийомів догляду за насадженнями можна забезпечити у кілька разів вищу урожайність, зокрема яблуні – 300–400, сливи – 180–220, смородини – 140– 160 ц/га. Очевидно, що основним напрямом підвищення конкурентоспроможності продукції садівництва є використання сучасних технологій вирощування, які забезпечують зростання продуктивності насаджень.

Підвищення конкурентоспроможності садівництва можна забезпечити також широким використанням у виробництві нових сортів плодових і ягідних культур. Селекція нових сортів направлена не лише на підвищення врожайності, а також на одержання плодів і ягід вищої якості: з кращим смаком, більш привабливим зовнішнім виглядом, більш тривалою лежкістю і кращою транспортабельністю. Висока якість садівницької продукції забезпечує більш високу ціну її реалізації та прибутковість виробництва.

Для забезпечення конкурентоспроможності продукції садівництва необхідно вивчати і враховувати конкретні вимоги покупців. Так останнім часом зріс попит на яблука зеленого кольору, тому зростає виробництво славнозвісного сорту ‘Ренет Симиренка’. Зріс попит також на ягоди смородини, як високовітамінний продукт, в результаті чого зросли ціни їх реалізації на ринку.

Треба враховувати можливість зменшення витрат на виробництво продукції, що забезпечує зростання прибутковості, а значить і конкурентоспроможності. Так використання у виробництві сортів, стійких до парші, дозволяє скоротити кількість обробок фунгіцидами, що зменшує витрати на виробництво.

Таким чином, підвищення конкурентоспроможності продукції садівництва можна забезпечити широким використанням у виробництві інновацій – нових сортів плодових і ягідних культур і вдосконаленням технологій їх вирощування.


Full Text: PDF