Наукові конференції України, V Міжнародна нпк молодих вчених "Селекція, генетика та технології вирощування сільськогосподарських культур"

Розмір шрифту: 
Методика оцінки конкурентоспроможності продукцІї садівництва
Л. А. Костюк

Остання редакція: 2017-04-30

Тези доповіді


В основі конкурентоспроможного функціонування галузі садівництва лежить активізація інноваційної діяльності підприємств, здатна забезпечити високу ефективність господарювання та набуття конкурентних переваг конкретними підприємствами на внутрішньому і зовнішньому ринках при удосконаленні організаційно-економічного механізму інноваційного ведення галузі садівництва. В науковій літературі зазначається, що конкурентоспроможність сільськогосподарської продукції можна визначати за спрощеною схемою – розраховуючи показник норми прибутку, як відношення ринкової ціни до індивідуальних витрат виробництва (комерційної собівартості продукції). Тому пропонується використати показник рівня рентабельності, який більш чітко відображає ефективність галузі (індекс конкурентоспроможності). В якості додаткового індикатора конкурентоспроможності продукції може виступати розмір прибутку на 1 га багаторічних насаджень. Такий показник можна визначати тільки враховуючи специфіку сільського господарства і можливості підприємства по розширеному відтворенню всіх його складових.

Більшість методик занадто ускладнюють процес оцінки, що унеможливлює їх використання у повсякденній практиці. Тому найбільш практичне значення мають методи дослідження виробничих процесів, розроблені Є. Крикавським та В. Я. Меселем-Веселяком, на основі яких пропонується наступна методика оцінки конкурентоспроможності продукції садівництва, яка, виходячи з визначення, що конкурентоспроможність продукції у загальному вигляді визначається співвідношенням корисного ефекту до сумарних затрат, які включають витрати, пов’язані з придбанням та експлуатацією товару, базується на використанні наступних показників: продуктивність (урожайність), ц/га (т/га); виробничі витрати, тис. грн. на 1 га; собівартість виробництва, грн./кг, ц; ціна реалізації (закупівельна ціна), грн./кг; прибуток на 1 га плодоносних насаджень, тис. грн.; рівень рентабельності виробництва, %.; строк окупності капітальних вкладень, років.

На нашу думку, важливим показником для оцінки конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції (продукції садівництва зокрема) в перспективі має стати показник норми прибутку, який, окрім капітальних та виробничих витрат на виробництво продукції, з формуванням ринку землі, включатиме її ринкову вартість.


Full Text: PDF