Наукові конференції України, Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Світові рослинні ресурси: стан та перспективи розвитку»

Розмір шрифту: 
Селекція і насінництво – ефективні складові інноваційного продукту
Віра Сучкова, Олеся Моргун, Жанна Сучкова

Остання редакція: 2017-05-10

Тези доповіді


Наукові розробки стають ефективними, якщо вони реалізуються як інноваційний продукт. Нові сорти та гібриди – це основа будь-якої технології і лише завдяки постійному створенню нових сортів можна розраховувати на відчутні досягнення. Насінництво нових сортів і гібридів вважається продовженням селекційного процесу. Через насіння нових сортів здійснюється їх впровадження у виробництво [1].

Отже, нові сорти і гібриди через насінництво стають інноваційним продуктом. Проте, для цього селекціонер має внести у нові сорти комплекс бажаних ознак: продуктивність, якість, стійкість проти абіотичних і біотичних чинників. Практично селекціонер працює, як правило, з комплексом 40−60 простих і складних ознак. Йому постійно допомагають знання різних методів селекції, генетики, біотехнології, оцінок імунітету, системи насінництва. Тобто, створити ефективний інноваційний продукт можливо лише за поєднання теорії і практики. До теорії можна віднести: формування генетичного банку, добір пар для схрещувань, оцінки ознак,   26 напрямів доборів, підходи до поєднання цінних ознак. Практика – це сортовипробування, розмноження, впровадження і виробництво. Якщо всі ланки складного процесу будуть витримані, ми матимемо ефективний інноваційний продукт [4].


Full Text: PDF